16:53

jag är helt såld på julen, som ett litet barn och jag erkänner det. inte just såld på självaste julafton, alltså ingen tokig människa som är en sucker för julklappar - big no. mest för tiden innan: första advent, julkalendrar, julmarknad, julbak, julgran och snö. så varje år blir jag helt överspänd när det börjar närma sig, och ja november är början på att det ska börja närma sig = nipprig mikaela som knappt pratar om annat än ovanstående exemplen.


så nu har jag hunnit tänkt en del, vilket ni kanske hade räknat ut? men så här blir det:

1. ska byta musik på mitt gympaledarpass till julmusik och jag struntar i om chefen blir arg.
2. har bokat in det första och årliga julbaket med mina fina vänner (första helgen i december)
3. ska INTE smaka på julmusten innan jag ska äta (även här) det årliga julbordet hos farfar.
4. ska köpa en chokladjulkalender, trots mitt godisförbud.
5. varje år kollar jag på världens bästa julkalender - mysteriet på greveholm, för trots allt annat "juligt" som jag gör så kommer jag inte alls i samma stämning utan den serien. så det börjar jag med på det årliga julbaket, genom att visa lite karaktär kan jag lova er att jag inte kommer börja tjuvtitta i år.


Kommentarer
Postat av: Madelene & Vincent

Jag och Vincent vill också baka tillsammans med dig! :D

Och det märks verkligen att vi är systrar, om man bortser ifrån att jag redan druckit några liter julmust! :p Men jag och Vincent ser 1-2 avsnitt av mysteriet på greveholm varje morgon till gröten ;D

2010-11-08 @ 21:23:11
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0