18:34

Idag har också varit en bra dag, bara nyttigheter och massa arbete inne i huset. Ja allt har varit fint förutom min febervarning, känner i hela kroppen att jag är på väg att bli sjuk. Tur att det är nu och inte när Simon var här (babe) Då skulle det bli som min sista kväll hemma i Sverige, den kvällen sög eftersom jag blev soffliggandes pga "magsjukakänslan" trodde jag skulle spy vilken sekund som helst hela den kvällen, min sista kväll med Simon och yeah vad det firades. MEN ANNARS så går träningen och uppprag: -2 kilo kanon, kanske för att jag vet hur jag ska gå till väga med tanke på att det var -23 kilo första gången! Det enklaste sättet att gå ner är att räkna kalorier och så här enkelt är det:



ONSDAG

Frukost: ett ägg och frukt
ägg 75kcal, fruktsallad 120kcal
Lunch: Sallad med grönt, oliver tomat och nötter
ca 300kcal
Middag: Lax och sallad
Lax 200kcal, sallad 100kcal

Totalt = 795 kcal


En vuxen kvinna som är aktiv ska ha ca 2000-2500kcal om dagen och jag varierar intaget beroende på hur mycket jag tränat och idag har jag inte tränat något speciellt eftersom jag varit sliten. Skulle jag ha tränat skulle jag ha ätit något mer än det jag ätit idag för kroppen behöver kalorier för att orka, men rätt sorts kalorier och inga snabba kolhydrater eller konstgjorda ämnen så nästa gång kan ni läsa på innehållet och se vad det är ni egentligen äter. TIPS: Sallad med nötter är grejt då sallad är kalorisnålt och nötter innehåller mycket energi men innehåller sin tur mycket kalorier, men bara den bra sorten.


Kommentarer
Postat av: Erika Mattsson

brukar du äta mellanmål eller struntar du i de? :)

2011-04-27 @ 20:15:04
Postat av: pappasadet

ibland gör jag det, speciellt när jag tränat och då är det småmål mest för att hålla förbränningen igång. testa skiva äpplen med lite kanel på som mellanmål! :)

2011-04-27 @ 21:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0