17:57

"Vad ska du göra nu då?" Vilken pestförklarad fråga om nu frågar mig (och det gjorde ni nu) för jag vet inte vad jag ska göra när/om jag kommer hem till Sverige igen, men jag har några alternativ.

1. Flytta till Gävle där jag ev. har ett jobberbjudande på ett nystartat företag. Det hänger liksom på om dom kan få ihop all den kompetens dom söker, får dom det så är jobbet mitt. Annars ligger det högt upp på listan att söka jobb i Gävle när jag väl är där nere, skulle vara skönt med ett butiksjobb.
2. Flytta hem till ##\?-**$ Ljusdal och ta något struntjobb där, men det är verkligen den sista utvägen.
3. Söka jobb uppe i Ramundberget, dit sticker jag utan tvekan om det är så att dom anställer mig såklart. Skönt säsongsarbete och undertiden kunna fundera ut vad nästa steg blir.
4. Söka nytt jobb i Norge då det finns massa butiker som behöver hjälp här, pussas lite med Maria.
5. Åka utomlands då Spanien lockar lite nu och jag har faktiskt fått ett erbjudande där, får se hur det blir då jag ska snacka med dom imorgon, telefonintervju in my heart.

Ja det är väl dessa projekt som ligger mig närmast om hjärtat för stunden, Ramis skulle vara det enklaste men Spanien skulle vara det roligaste eftersom jag inte är ett dugg sugen på att åka hem till skit Ljusdal. Men en sak som är säkert är att om jag flyttar tillbaka till Sverige blir det distansplugg på sidan av jobbet och samt ska jag ta det där körkortet alla tjatar om, tydligen överlever man inte utan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0