17:58

Oj vilken dag, skäms nästan. Kliver upp som vanligt, samma sysslor och tar Lea till skolan. Går in till mig vid 10:00 och upptäcker att internet strejkar som tusan så jag väljer att sova lite (passa på när jag är på sovhumör) VAKNAR SERIÖST KL 14:00 och fyfan vad utvilad jag kände mig, med all rätt. Timmen efter drar jag upp med vagnen för att hämta Lea och August, hemma lagom till 16:00 och jag börjar laga middag, tomatsoppa idag. Middagen var ren kaos då först August börjar storgråta och sedan Lea och detta pga pappa Kjetil som idag var ovanligt bestämd och det med all rätt då dessa barn med jämna mellanrum kan vara väldigt bortskämd. Plocka av från bordet, diskade upp all disk och var inne hos mig ca 17:30. Så min dag idag har varit sjuk, sovit tills största del och nu funderar jag över om jag ska orka gå hela vägen till butiken för att köpa glass? Skulle ju vara gott.

4 arbetsdagar kvar sen slutar jag arbeta som Au Pair, yrket jag vissa dagar har älskat och vissa dagar hatat. Det som har varit jobbigast under detta halvår är att vara ifrån alla, skulle vara en annan sak om man hade åkt hit tillsammans med någon. Men jag har lärt känna underbara människor och jag vet att jag en dag kommer flytta tillbaka hit till Norge, det kommer bli awesome då Norge är klockrent. Men först hem till Sverige, en ny stad och nya möjligheter. ANNARS: längtar tills i helgen, kommer bli sjuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0