19:42



Då var jag tillbaka, men bara i 30 dagar och den siffran ändras snabbt till 29 då jag nu måste sova. Varit vaken i 1½ dygn nu och av dom 46 timmarna har jag rest 13 och det var en resa från helvetet (lagom så) 02:43 och tåget är mörkt när jag kliver på, en halvfet kvinna tar upp hälften av min plats så jag inser ganska snabbt att jag borde leta upp en ny. I Bollnäs kommer den platsens ägare ombord och jag får väcka min feta granne och typ "ja ursäkta men du sitter lite på min plats" NEJ JAG MENAR INTE ATT DU ÄR TJOCK! Sitter fint på min plats hela vägen till Hallsberg och försöker sova på en bänk men en man ligger bakom och snarkar, fan då. Ringer en kär vän som får mig ner på fina moln igen istället för åska och storm. 10:20 kommer tåget in på stationen i Hallsberg som ska föra mig till Oslo och det är nog 27 grader ute vilket resulterade i 848 grader inne i tåget, fullsatt sådant också. Fönstret jag blivit tilldelad går inte att öppna och gubben på andra sidan gången vill inte vara vänlig och öppna sitt och jag börja känna mig som en jude som fraktades i ett godståg fylld av svettiga karlar.

Sak samma, nu släpper jag resten av resan. Har badat i havet idag med fina älskade lilla Lea och det var skönt, speciellt efter den tågresan. Familjen har även fått sin lilla bebis och ja lilla var helt rätt ordval - 49 cm och 2,7 kg så jag har suttit och kollat lite i smyg på honom, fina han.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Vi räknar ner <3

Vad ska nytillskottet heta?

2011-08-01 @ 21:40:17
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0