ten fun facts -

5. Frågor och svar

Min första kärlek
Min första kärlek hette Johan Hemström och han träffade jag när jag gick i 9an. Han var mitt första riktiga förhållande och även den första killen jag sov hos. Vi var inte tillsammans så länge, kanske 3 månader men fy  vad kär jag var i honom och det var jag långt efter vi gjorde slut också eftersom det var han som lämnade mig. Efter det blev jag väldigt deppig, väldigt länge. Sen träffade jag Andreas men det är en annan historia.

Mina föräldrar
Mamma: Nanette "Nettan" Andersson bor i Vallsta och henne tycker jag väldigt mycket om. Hon flyttade från Ljusdal för många år sedan vilket gjorde så att vi inte träffades så ofta som vi egentligen ville. Men nu det senaste året har det blivit mycket bättre och vi har hittat andra delar av varandra. Min mamma jobbar på ett stort företag inne i Bollnäs och jag TROR det har något med HR ansvarig att göra, ska nog kolla det med henne som det verkar på mig.

Pappa: Jan Larsson, alltid varit min idol (se bloggnamn.) Jag har växt upp här hemma i Ljusdal med honom men nu har jag äntligen lyckats flytta hemifrån. Min pappa är en man som vet vad han vill och har alltid massa bollar i luften som han aldrig tappar och det är nog det jag gillar mest. Han är också väldigt allmänbildad och jobbar som elekriker på Färilasågen.

Vad är kärlek?
Kärlek är inte massa insekter som flyger runt i magen. Kärlek för mig är från grunden en djup vänskap som är byggd på en stark cementplatta. Jag jag tror att det bästa förhållandet bygger på att personerna innan varit vänner en längre tid, för jag vet av egna erfarenheter att det förhållandet samspelat bäst. Jag tror inte heller på "kärlek vid första ögonkastet" utan bara en ytlig attraktion som mer än gärna får leda till kärlek men snälla var lite realistiska.

Min bästa vän
Jag har måååånga fina vänner som jag älskar och som jag absolut inte skulle vilja packa ner. Men jag har också en bästa vän som heter Sofie Margareta "stora tjocka feta" Hägg som är 20 år som bor här i Ljusdal. Vi fann varandra på gymnasiet under ett grupparbete som skulle utföras, hon var tjurig och jag var egensinnig och vansinnig. Men det bjöds på många fina skratt och jag minns första gången hon och jag skulle vara med varandra ensamma. Vi var på internatet och kollade på film, sprutade drickfontäner i köket och skrattade som bara hon och jag kan. Vi har aldrig varit ovänner men fy fan vad vi har varit oense om mycket. Men hon är svår och jag är bossig, vi gillar varandra.

Någon jag ser upp till
Som jag redan sagt så är det min pappa, men i överlag så ser jag upp till smarta personer. Jag vet inte varför men folk som vet vad dom pratar om har alltid varit väldigt fascinerande.

Min tro
Helt ärligt så har jag alltid gillat kultur och religion, inte för att jag tror att religion är nödvändigt utan jag gillar människors tänk. Jag gillar idén med karma och heliga floder, speciellt uråldrig historia. Annars är jag helt svag för kyrkor, speciellt katolska och gamla kyrkor. Jag ber faktiskt till gud när jag känner mig vedervärdig och behöver lite hjälp. Jag tror också att det finns något större än människan och jag vet det mesta om nya/gamla testamentet. Men det beror nog på att jag är en historianörd och fråga mig vad ni vill om hur jesus blev korsfäst.

Det här hade jag på mig i dag
Mina fina nya leggins, eller ridbyxor som Alexander säger. En vit/blommig tunika och faktiskt en värmetröja för jag tycker att det är lite kallt.

Mina syskon
Madelene: 23 år och bor i Vallsta. Har en underbar son som heter Vincent och en minst lika bra fästman som heter Jimmy. Hon och jag kom inte alls överrens när vi var små, mysket slag och gråt där. Samtidigt så är hon men enda helsyster så det ska väl ligga i våran natur. Hon är en väldigt omtänksam person som älskar människor och gick omvårdnad på gymnasiet. Hon flyttade med mamma till Bollnäs när vi var små så jag har inte träffat henne så mycket som jag önskat, men likt med mamma så har det blivit mycket bättre nu. Jag var med henne på nästn alla hennes sjukhusbesök när hon väntade Vincent vilket jag idag är otroligt stolt över, det är något hon och jag alltid kommer att ha.

Sanna: Hon är min ingifta storesyster, dock är vi båda 20 år. Vi är uppvuxen tillsammans och hon och jag har alltid varit ofattbart bra vänner. Vi var också vänner när våra föräldrar bestämde sig för att bli ett par. Så hon och jag har den där drömmen alla hade när man var små - att bli syster med sin bästa vän. Just nu bor hon i fjällen med sin pojkvän där dom säsongsjobbar ihop. Hon är väldigt estetisk lad och gick estetiska på gymnasiet.

Linn: Min andra ingifta syster, i detta fall lillesyster för hon är 18 år. Linn är den där personen som alla får skratta åt för hon bjuder på sig själv jämt och ständigt. Man har aldrig tråkigt med henne och det bästa minnet jag har ihop med henne var sommarnätterna 2006 då hon och jag brukade poppa massa popcorn och dricka ICA's apelsinsaft. Linn är lik Madde, hon bryr sig mycket om människor och älskar barn. Hon går omvårdnad och tar studenten nu till sommaren.

Ninni: Ha lilltjejen på 14 år. Hon är min halvlillesyster då vi delar mamma men har olika pappor. Hon är en typisk tonåring med massa hyss i huvudet och röker som alla andra små coola barn. Hon flyttade också med mamma till Bollnäs så henne känner jag inte heller på det vis jag hade önskat. Det roligaste minnet jag har med henne var då hon var ca 2 år och vi skulle lika hide and seek. jag räknade och hon skulle gömma sig, hon satt sig mitt gå golvet i hallen och hade händerna för ögonen. Eftersom hon inte såg så skulle väl ingen kunna se henne heller, tror det var lite så hon tänkte. För när jag gick och "letade" henne och ropa hennes namn satt hon och fnissa så som små söta barn gör. Jag minns tom vad hon hade på sig - en rosa tshirt och vita strumbyxor.... so cute.

I min handväska
Jadu, jag byter ju väska var och varannan dag så det beror ju på. Men idag har ja använt mig utav min blommiga fina från secondhand jag har soppa, kryddor, programpapper, tuggummi, läkerol och en plånbok i. Även lite småtussar lort så som man kan få ibland.

Mina drömmar
Att börja plugga igen. Jag trivs faktiskt som bäst bakom dom där malätna gamla böckerna. Så fort jag har åldern inne så ska ja börja plugga till behandlingsterapeut/pedaogog. Egentligen så skulle jag ha gått klart lumpen och sedan ansöka till polishögskolan och se till att bli en kriminalare. Men pga sjukdomen så blir det inte av, men jag är inte bitter eftersom jag lyckades något annat som jag är väldigt intresserad av.

Mitt favoritminne
Jag har inget speciellt minne så här rakt av men jag kan ju säga att hela 2006 var ett väldigt fint år som jag inte skulle ha några problem med att återuppleva. Också så kändes det väldigt bra när jag fick reda på att jag blev utsedd till att bli värdinna på balen och när jag fick mitt stipendium. Inte just för utmärkelserna utan vad det representerade. För sjuan och åttan så var jag inte så väldigt fokuserad på skolan men det tvärvände första dagen i nian då jag storsatsade och vände betygen. Jag kände väl då att det var min belöning.

Det här upprör mig
UAAH. Folk som ljuger och slåss. Svartsjuka, avundsjuka (ALLA TYPER AV SJUKA) Översittare, folk som lever på att vara eftersmarta, människor som spelar svår, dåliga vänner och folk som pratar strunt om mig.


Där fick ni lite att bita i. Jag förkortade listan en aning för jag pallade fan inte. Hej då fina människor.


Kommentarer
Postat av: sofie "slanka lilla smala" hägg

hahah, ja du är då jävligt bossig du! men det kanske del av din charm? hur som helst så är du iallafall bäst!

2011-02-22 @ 19:28:28
Postat av: mamma

Det har sakta men säkert lyckats ganska bra med att få ihop vår familj. Älskar min familj över allt annat puss på dig gumman

2011-02-22 @ 20:31:42
Postat av: Madelene & Vincent

Ja usch och fy vilken hemsk syster jag varit, gör så ont i mig när jag tänker tillbaka på det där!! :(

Jag hoppas att jag är en bättre syster i dag, för du är iaf grym! <3

Och du var den som stod mig allra närmast under graviditeten och det har betytt så sjukt mycket för mig!! <3 Jag hoppas du kommer känna samma vilja att närvara med framtida barn ;)

Älskar dig!

2011-02-23 @ 10:25:38
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0