ten fun facts -

Jo nu ska jag börja med något som heter "10 fun facts" där jag KANSKE kan börja dela med mig av något intressant som folk kan läsa, ist för: jobb jobb, Simon och annat? Jag gör det stegvis, alltså 1 faktadel om mig i taget och så får ni väl själv bestämma om ni vill läsa, föfan.

1. Jag har en hjärtsjukdom som heter LQT, tydligen medfött och jag kan inte bli frisk utan är tvungen att knapra piller hela livet. Jag börja märka av det förra sommaren då jag tränade så intensivt inför lumpen. Så en kväll när jag kom hem från träningen och slängde mig i soffan börja jag känna en sån sjuk jävla smärta i bröstet, eftersom jag just hade ätit så trodde jag att det var pga det, sen trodde jag det var svininfluensan och sen trodde jag att jag skulle få en hjärtattack - och allt detta hann jag ju tänka ut på ca 45 sek eller nå. Men för att inte freaka ut helt och hållet gick jag och la mig i en "krama dig själv" position och lyckades efter någon timme att somna, vaknade upp hel.
Men det här forsatte att komma efter träningarna så jag åkte till sjukan tillslut och där sa den dumma doktorn att det inte var något fel, men jag vägrade ge mig och fick dom att göra ett EKG ändå. Efter att jag legat still där kom dummisen in igen och då väldigt allvarlig och frågade om hjärtat och träning, fy på honom tänkte jag. Efter det gick allt väldigt snabbt, karolinska och andra hjärtläkare och mottagningar. Efter mycket snack och MASSA tester kom det fram att jag hade just LQT, vilket innebär att hjärtat är överansträngt eftersom det aldrig riktigt går ner i varv och återhämtar sig som det ska, vilket kan leda till en hjärtattack om man tränar mycket och inte äter sina piller. Äta piller är väl ingenting tycker dom flesta, men dom här gör mig mer ont än gott! Jag blir trött och kan inte träna riktigt lika hårt eftersom det är betablockerare. Dom har även andra biverkningar som mardrömmar, depptider osv.

Jag fick reda på att jag var sjuk för lite mer än ett år sedan, bara ca 3 veckor innan jag skulle rycka in i lumpen. Men jag stack till Stockholm ändå och gjorde mitt, dock kom det fram tillslut att jag var sjuk och dom sparkade mig hela vägen hem till skitljusdal igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0