en rolig historia...

Lea drog en rolig historia för mig, på norska såklart men ni får den på svenska:

En liten pojk var ute på promenad med sin mormor då han fann ett tuggummi på marken och sa
- Mormor, får jag ta det tuggummit?
Mormor svarar genom att säga att man inte ska plocka upp gamla saker från marken och går vidare.
Det dröjer inte länge förrens pojken åter igen stannar upp och säger
- Mormor, får jag ta upp den där godisbiten?
Mormor svarar åter igen genom att säga att man inte ska plocka upp gamla saker från marken.
De fortsätter att gå gatan fram men plötsligt faller mormor ner på marken och ropar
- Oh snälla lilla pojk, hjälp mormor upp från marken!
Pojken står länge och kollar undrande på mormor och säger
- Men mormor man får ju inte plocka upp gamla saker från marken, det sa du ju...


Hihi, jag vet inte om det var Lea i egen person som fick mig att skratta då hon satt mitt framför mig vid middagsbordet och berättade historien för mig, men jag skrattade hårt och länge för jag tyckte det kändes väldigt kul när mormorn ligger så där halvt utslagen på marken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0