10:42

Tänkte att tiden var inne för ett inlägg som skulle rimma
så nu börjar jag innan det blir försent och det lägger sig en dimma.

Idag ska jag äta lunch med min mamma
Ja hon som bor i Vallsta, lovar att det är samma!
Vi ska till vårat speciella ställe där vi älskar att äta
där det finns buffé och inga portioner går att mäta.
För då är det allra bäst
när man får äta som en hungrig häst
och sedan slippa laga middag i sitt egna lilla hus
för ist lämnar vi smulorna kvar till herr mus.

Sen blir det nog en vandringsslinga i det fina vädret
värmen gör så jag kan ta den lilla jackan -
och lukta på lädret.
För det är vad den är gjord av min fina lilla jacka
men istället blir jag tvungen att en väska packa!
För på den finns det inte mycket plats över
för alla de saker som en flicka i mina skor behöver.
Det ska vara tuggummi läkerol och en bok
för med en pocket i fickan kan alla bli klok.

Sen hoppas jag att Wallan W kommer på besök
nykter och utan småkrök.
För det är alltid något annat han ska göra
och när han kommer hit ska han på annat få höra!
Men sen ska jag vara den snälla person som jag är
och inte vara för han ett besvär.
För roligast har man när man är snäll
och får smaka på en karamell
utan något snuskig innebörd
För med mina ord blir jag ändå förd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tokfia :-)

2011-03-04 @ 19:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0