20:22

Hur ser min arbetsdag undrar folk och det tar jag här så slipper jag meddela alla frågande själar.
Jo det är väldigt simpelt, jag ska befinna mig i deras hus kl 07:00 för att se till så att barnen får i sig frukost, får med sig allt som ska med till skolan/dagis osv, bara logiska saker. Dom börjar 08:30 så senast kl 08:00 ska vi bege oss till fots till skolan och där lämnar jag av barnen och sedan beger jag mig hem igen, städar undan frukosten och plockar lite i hemmet fram till ca 11:00 då jag har fritid tills barnen slutar kl 15:30 och jag ska hämta dom och ta dom hem igen. Väl hemma ska jag förse dom med mat och se till så att Lea gör sina läxor, sen leka och umgås tills resten av familjen kommer hem vid ca 17:00 och då kan jag hjälpa till med maten och såna saker om jag vill och eftersom jag jobbar så fint och måste leva upp till svenskarnas goda rykte så gör jag självklart det.
Efter vi ätit middag mina kära vänner så är min "arbetsdag" slut och för det lilla så får jag ett gratis boende, logi och mat 7 dagar/v och ca 6500 svenska kronor/mån.

Jo jag trivs ju...


Och idag när barnen kom hem så var vi ner till strandpromenaden vilket är alldeles nedanför huset och kolla in deras stuga vid vattnet. Den stugan skulle jag lätt kunna bo i och det får jag i sommar om jag vill. Så nu har jag lovat Lea att hon och jag ska sova där i sommar och måla i hennes målarböcker och med hennes egna ord: ligge og se ut over havet gjennom vinduet. Underbart säger jag.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad bra allt verkar vara :-) puss

2011-03-30 @ 20:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0