-


Första gången jag såg och träffa kristofer inte på samma dag. första gången jag såg honom skulle han skjutsa mig och robin till robins replokal, jag trodde då han var 28 år och hade ett förhållande med kvinnan i bilen som jag senare fick lära känna som kristofers mamma... jag sa inte ett ord till honom utan satt tyst i baksätet som den lilla flickan jag ibland kan vara, minns dock att jag blev såld på hans röd/svarta flanellskjorta. två dagar senare är det premiärhelg för nattklubben jag jobbar på, vi hade stängt och jag var helt jävla slut och svettig. stod då bakom baren och städa undan efter kvällens fart och fläkt när kristofer kommer fram till baren och skrattar åt mig, full som han var så undrade jag vad funken han höll på med? han tyckte det var kul att jag städade och ingen annan, samt att  jag inte rikitgt kunde bestämma mig för vart jag skulle ställa alla tomma flaskor - disken eller bänken? robin kommer strax efter och presenterar oss, får då också reda på att han är född 89 och är inte alls 28 år och tillsammans med sin mamma. jag gav upp baren och satt mig hos alla andra (samt kristofer) han tjata på massa och strax innan jag lyckats dömt ut honom får jag reda på att hans en av hans största idoler är "håkan hellström, kent är bra och satan vad mumford & sons kan lira" efter det fick han ett nytt ansikte, det där snygga ansiktet jag avgudar.

Allt där efter gick som på räls, 2 dagar senare fick jag hans nummer och vi har nog smsat non stop sen dess, även idag. Första gången vi skulle umgås på egen hand drog jag med han till vänersborg för att höra h.nesser prata om sin nya bok, kollade på en konstutställning, spelade biljard och bakade bullar - den perfekta första kvällen. och damer och herrar jag brukar säga att kristofer hade mig från första stund och det har jag nog aldrig kunna säga om någon annan. hur orealistiskt och löjligt det än låter så är det sant, jag är helt såld på min pojkvän.

Första filmen blev the adjustment bureau. första kramen fick jag när vi hyrde vår andra film någon dag efter. första kyssen fick han i matkön på coop. första gången jag insåg att han var något helt annat än jag fått erfarit innan var då han tog hand om mig när jag blev allt för full och han tröstade mig, sprang långt som bara den för att köpa fil/proviva och satt mig i en taxi hem till honom. första gången jag insåg att jag verkligen tyckte om honom var dagen efter då minnena från gårdagen började rulla in, jobbade den natten och trampade sedan hem till honom och sen dess har det bara varit en sak som rullat i mitt huvud: hjärter dam bara lev och sjung, sjung en psalm för hjärter kung. 

Kommentarer
Postat av: Madelene

<3

2011-11-23 @ 12:05:27
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0