17:23

"En ensam kvinna söker en man" svar till: Hjärtat talar sant.
En pessimist i sitt livs form men jag vädrar blod, det luktar sorg.
En utomjordings kärlekstörst i en undran vem som svek vem först,
ät fett och socker tills du spyr eller bli en fyra-tonsmartyr.

Sälj dig, sälj dig dyrt.

Kom låna törnekronan min, lid för konsten eller brinn.
Jag slåss och håller kroppen varm i en dröm om mammas ömma famn.
En utomjordings kärlekstörst i en undran vem som svek vem först
och jag blir gärna en martyr för vi behöver nog en ny?

Sälj dig, sälj dig dyrt.

Ett långfinger åt döden, vi gick över lik
och skylta med vår kärlek, vårt rika inre liv!
Men plåtarna till himmlen var slut när vi kom dit
och priset vi betalat för att klassas som elit var att vi blev som dom andra.

Men vi kommer inte längre för vi är tillbaks på noll
men ingen kommer sörja, vi har spelat ut vår roll.
Vi glömmer hela skiten det betyder ingenting
för vi skulle kommit längre men räckte inte till, vi blev som dom andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0