13:51

När jag var liten -

...så dansade jag nästan alla mina tryckare med en kille som heter Ronny Wallberg och vi vann alla tryckar-tävlingar för att vi spelade alltid på samma säkra kort då vi dansade och höll om varandra samtidigt som vi pussades "långtradare" Alla tyckte vi var häftiga då och ville att vi skulle vinna.

...så hade jag alla mina gosedjur uppradade längst golvlisten i mitt rum. Jag sa alltid godnatt till varendaste en och valde alltid ut minst ett gosedjur som skulle få sova med mig i sängen, men jag var noga med att det skulle bli rättvist så ingen skulle känna sig utanför. Min allra största favorit genom tiderna hette Lelle och var en vit teddybjörn.

...hade jag en hemlig koja tillsammans med min bästis Emilia Hansson och dit åkte vi alltid efter skolan och käkade kakor. Varje sommar planerade vi att vi skulle bygga en hängmatta i trädet och sova över där, i smyg.

...så gick jag aldrig direkt hem efter skolan utan fastnade alltid här och där, värst var det på våren då jag alltid byggde ekbåtar och grävde spår i grusvägen så det blev till stora bäckar där min båt åkte upp och ner. Mina singelutflykter ledde till att jag missade saker jag skulle göra efter skolan, en gång missade jag en begravning för att jag istället hoppa i stora grushögar. Inte för att jag var nonchalant utan när jag väl börjat kunde jag inte sluta.

...så bytte jag pojkvänner lika ofta som jag bytte underkläder. Många gånger hade jag flera pojkvänner samtidigt. Observera att detta var ett beteende som spelade ut sin roll i ålder 6-10 år.

...så mimade jag och grät till låten "Teddybjörnen Fredriksson" för att jag tyckte den var så sorglig och fin och så påminde den mig om Lelle som jag många år tidigare tappat bort. Brukade ofta sitta ner i min gungstol när jag mimade.

Kommentarer
Postat av: Zahraa

- Jag hoppas att du har haft en bra dag och jag önskar dig en grym fredagskväll <3



/Zahraa

2012-05-18 @ 20:55:45
URL: http://twogiirls.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0